8 april 2008

Time to Celebrate

I detta inlägg skulle jag kunna skriva om hur underbart det var att se Liverpool spela fotboll idag. Jag skulle kunna skriva om att jag tror att Liverpool kommer enkelt kommer slå Chelski och ta sig till final i Champions League. Jag skulle kunna skriva om att det lokala hockeylaget Mariestad Bois tog sig upp i allsvenskan.Jag skulle kunna skriva om varför jag inte börjat på projektarbetetsrapporten som ska vara inlämnad imorgon, men jag väljer att tillägna detta inlägg till Arsene Wenger, tränare i Arsenal Fc.

Ni som följer denna blogg har säkert sett inlägget om hur en viss Diaby får helt hjärnsläpp och gör en mycket våldsam tackling. Likadant som Taylor gjorde på Eduardo (denna händelsen kan ingen har undgått om man intresserar sig av fotboll, men har ni missat det finns det HÄR). Det roliga i fågelsången är att Wenger sa att Taylor borde bli livstidsavstängd från fotbollen efter sin tackling. Borde han inte tycka likadant när Diaby gör det? Man tycker det låter rimligt. Men vår käre Wenger tänker (eller kan han verkligen det?!?!?) inte längre än vad näsan räcker och spelar Diaby i dagens match mot Liverpool.

Diaby är en bra fotbollspelare och jag har inget emot honom som spelare. MEN jag har inte sagt att Taylor inte borde spelar mer efter sitt övergrepp heller. Det gör mig skit sur att han spelade idag, och Wenger ligger nu i topp på kända fotbollsikoner som jag gladeligen skulle kunna se vara med i ett plan som krascha (eller nå ja, det kanske vara att ta i...) utan att bli allt för nedstämd!!

Dags för projektarbetet nu, ser fram emot att knappt få någon sömn...

Inga kommentarer: