15 mars 2008

Schlager 08


Efter sett Liverpool lite halv knackigt tagit en seger bänkade jag mig framför tv:n för att se Melodifestivalen. Efter sett alla uppträdande så hejar jag på dessa:


Sanna Nielsen - Empty Room, det är den bästa låten helt enkelt.
BWO - Lay Your Love On Me, Rolinski är sverige snyggaste man och denna låten vinner vi troligen hela skiten nere i Serbien.
Headline - Upp O Hoppa, Hatar Frida men Headline klär sig för jävla nice sååå, heja Mowgli !!

Fast lär väl bli Perelli som vinner, jädra över sminkade föredetting.


Jag lagt min röst på Maia om det hade gått !

14 mars 2008

Det är inte lätt ibland

Cruzeiro har precis släppt in 3-0 på straff. Målvakten är så förtvivlad att han går runt på egen planhalva ett tag. En bollkalle har slängt ut en boll på plan och domaren tror detta är den rätt bollen. Felet är att den rätt bollen ligger i målet, då händer detta....

12 mars 2008

I Am Legend alternativa slut

Såg detta för några dagar sen, och efter lite strul här på blogger med youtube har jag fått göra om inlägget....

De som är nyfikna av att se the alternativa slutet på I Am Legend så kan ni hitta det här.

Själv tycker jag det är sämre än det som det använde. Vill inte gå in på varför för då spoilar jag nästan hela klippet..

Ciao!

XoXo



40 dagar kvar till nya avsnitt av Gossip Girl med kungen Chuck Bass !

Ciao !

11 mars 2008

We are all gay for Torres !

Sitter här med ett leende på läpparna efter precis ha sett klart Inter - Liverpool. Liverpool segrande och gud vad skönt ! Nu är resten av veckan räddad. Torres visar även att han är bättre än Zlatan, känns skönt så folk kan börja hålla tyst.


Vill för övrigt puscha lite för Eliassons nya band, de har "spelat" (det är inte den bästa kvalitén) in en låt som går att finna här. Äntligen lite bra musik från deras sida i mitt tycke, good work !

Ciao !

10 mars 2008

Ibland är det bara att vara avslappnad.

Helgen har den mesta tiden gått åt att sova, även denna dagen tillägnar jag denna sysselsättning!


Sorry Arvid, Timo, Niclas, Basse, Eliasson & Stefan.
Kunde inte låta bli !

9 mars 2008

Roadtrip # 2


Eftersom tyska hotell inte verkar ha kommit på att man kan ha en dator i entrén som gäster kan nyttja så har detta blivit ett uppehåll här. Fast i fredags kväll kom jag hem så nu ska jag försöka återberätta vistelsen där så mycket jag minns....

Söndag
Klockan 20:00 begav jag och min hockey trunk med packning mot Mariestads resecentrum (bara för vi fått en pressbyrå så har vi gått från Station till resecentrum!) och buss 500. En stunds musik lyssnande och några telefonsamtal så man såg till att folk tog med sig saker som jag skulle kunna vara med att använda så var jag fram i metropolen Skövde. Väl där han jag och Eliasson med en kortvistelse hos Arvid för att sedan alla 3 åka till skolan där bussfärden hade sin start.

Måndag
Klockan har precis slagit över till måndag och bussresan är igång. Jag sitter bredvid Eliasson som varvar mellan att sova och se på Shoot E'm Up som går på dvdn i bussen, det vill säga som alla andra. Själv ser jag på Gone Baby Gone på min iPod. När den väl är klar och jag tar av mig hörlurarna märker jag att det inte är en käft som är vaken. Så jag lutar mig tillbaka och somnar jag med. Helsingborg var första hållplats. Väckning av alla och upp på däck för att få sig något. Kan säga att Helsingborg - Helsingör båten inte har det bästa sortimentet under deras natt turer. Resterande av resan sov jag (förutom när jag var tvungen att gå upp till däck på båten mellan Rödby - Puttgardenan) tills vi var framme vid Bergen-Belsen klockan 13:00 på dagen. Kan väl inte säga att varken jag, Henke eller Stefan lyssnade så mycket på guiden (som för övrigt verka snacka mer Franska och Tyska än Engelska som vi förstod), vi mer sprang runt och lekte med våra paraplyer vi hitta. Vid klockan 20:30 så satt jag, Stefan, Andy, Basse och körde "krökarspelet" inne på Basses rum. Då hade vi hunnit äta middag, packat upp och köpt alkohol. 45 min senare när vi var goa och hade kört 1 omgång så kom: Oscar, Niclas, Torsö, Gurra och Marcus. Ytterligare en omgång alltså för att sedan dra till krogen Alexander's. Efter en trevlig kväll där så bar det hem framåt 01:00 tiden för att titta på TV, snacka skit och till sist, sova !

Tisdag
07:00 knackade på dörren. Väckning och dags för frukost. Som tur var hade vi införskaffat oss i Bakis tabletter så ingen bakfylla här inte. En snabb frukost för att sedan åka till huvudmålet med resan, Cebitmässan. Den skiter jag i att säga något om för den var dels JÄVLIGT stor och dels JÄVLIGT tråkig. Var väl bara några små coola saker som att man kan styra musen med ögonen och dylikt men främst satt vi och spela Fifa 08. Kvällen blev väl snarlika som förra, "krökarspelet" och sedan Alexnader's.

Onsdag
Fram till 20:30 var dagen nästan exakt likadan som tisdagen. Det vill säga: Frukost, Cebit, Middag. Eller det är la inte mycket skillnad runt det klockslaget heller, "krökarspelet" är ju igång. Skillnaden är dock att vi har fått en ny i sällskapet, Tobbe. Tobbe har lite för mycket pengar verkar det som. För först erbjöd han Stefan 13 euro för att dra en saftig grogg. Sagt och gjort, Stefan drar den. I mitt huvud flög tankar om mer pengar, så 35 cl vodka hälls upp i mitt glas och jag säger: - Får jag 20 euro för detta Tobbe? - Ja det får det. 20 lätt förtjänta euro. Väl medveten om att jag kommer spy och däcka och hela kalaset. Dock verkar det som att jag inte sa mina planer till någon annan så att den personen kunde se till att jag gjorde detta. Istället bad jag bara om nyckeln för att gå rummet och tror ni verkligen jag gick till rummet då? Nej, Nej. Jag gick ut, och efter sisådär 30 min hade jag tagit mig halvvägs till Alexander's (som låg drygt 500 m från hotellet). Väl där ramlar jag om kul bland lite stenar och liknande. Som tur var är det några från skolan som hör mig och springer dit. De ser till att jag kommer upp till ett rum och lägger mig där för att sova. När jag piggnat till lite går jag över till mitt rum och lägger mig och sover.

Torsdag
Vaknar som vanligt. Har inget minne mellan att jag bet om nyckeln fram till att jag kommit in i mitt rum. Ser såret på hackan och går till frukosten, jädrigt bakis och beredd på en ut skällning av alla lärarna som följt med. När jag väl kommer in i matsalen så är det bara Fredrik som säger: - Hur är det med hackan? Ingen ut skällning eller något, guld säger jag bara ! Slår mig ner vid Basse, Gurra och Marcus borde och fråga om jag svina ner deras rum eller något. Det hade jag inte gjort och fick reda på att Basse hade mått ännu sämre än mig och fick stanna hemma från resan in till Hannover. Så där har vi svaret till varför jag inte fick någon skit! Hela resan till Hannover och under själva guidning i bussen sov jag. Vi hade dock lite till fots. I stadshuset lyckades jag gå vilse och som tur så kom en lärare och hjälpte mig ut. Sedan när vi gick runt i en herrgård (tror jag det var) så lekte jag och Henke eller så mådde jag illa bakom ett träd. När guidning väl var slut så begav sig jag, Henke, Marcus, Martina, Arvid, Mitch, Eliasson och Timo till McDonalds och åt mat. Arvid, Mitch, Timo och Eliasson tyckte vi var lite för sega så det gick innan oss andra. Så resten av gruppen fördrev de fria timmarna vi hade innan middag med att leka med leksaker i en galleria, sitta och lyssna på musik och spela flipper. Middagen var vidrig så när vi kom hem till hotellet så drog jag, Andy och Basse ut för att äta mat. Någon turkiskt hack hitta vi och smällde i oss hamburgare. Resterande av kvällen hängde jag och Andy i Niclas, Oski och Torsös rum och såg på TV och snacka skit. vid 01:30 drog vi till vårat rum och gjorde oss redo för sängen.

Fredag
Bussresan hem gick nästan all tid åt att jävlas med Henke eller se film. Roligast var när vi strax utnaför Helsingborg stannade för att äta. Arvid är först in och kommer till kassörskan: - Hello, kassökrskan. - Öhh, kan du svenska?, Arvid. - Ja. - Nice I Skövde så fick jag sjuss av Henke och jag undrar fortfarande varför det inte fanns någon instrumentapnel på i bilen !! På det hela en roliga resa men knappt något gjort. Ni får även ha överseende med att det kan finnas lite konstiga symboler i texten då Blogger helt enkelt slängde in lite html-kod i min text för att jävlas.