Har en känsla av vi inte går på den skolan där man gör mest arbete på lektionerna.
1 april 2008
31 mars 2008
Hamnstad i topp ännu en gång
Känns som det är mycket plugg just nu. Historiaprov idag och det ska jag nog få Vg på. Imorgon Svenska C tal och sedan skriva manuset till fredag för att sedan ha Religion A prov på onsdag nästa vecka. Fast detta är det roliga ämnena jag har. Fast å andra sidan så är jag efter med 2 rapporter i Lokal Nätverk B så har ju något att göra det med....
Tänkte dra upp min tippning av Allsvenskan idag, har ju gått 1 omg men den säger mig inte så mycket.
1. Helsingborg
2. Elfsborg
3. Kalmar FF
4. AIK
5. IFK Göteborg
6. Hammarby
7. Malmö FF
8. Djurgården
9. Halmstad
10. Norrköping
11. Gefle
12. Örebro
13. Trelleborg
----------------------------------
14. GAIS
----------------------------------
15. GIF Sundsvall
16. Ljungskile
Tror Helsingborg kommer vinna alltså. De har 2 bra anfallare (även om den ena är VÄLDIGT överskattad *host*) och en mycket bra backlinje där Granqvist kommer vara den stora ledaren. Granqvist som är på lån från Wigan kommer fullkomligt dominera i år. Vet dock inte hur länge han stannar eftersom han bara bara är på lån, men stannar han hela säsongen så vinner Helsingborg, stannar bara halva så blir det jobbigt för dem, mycket jobbigt.
Elfsborg kan koncentrera sig mer på Allsvenskan i år och kommer då gå bättre.
Kalmar FF kommer få en hel annan typ av spela mot sig nu när det är tippade av många andra att vinna och frågan är om deras typ av spela klarar av det!
AIK är outsidern med argentinarna på topp som var ruskigt giftiga i slutet på förra året. Fortsätter de så och Bojan visar fina takter, ja då kan guldet hamna i Solna.
Änglarna kommer ha Champions League i tankarna och då får Allsvenskan skit för det. Så de kommer hamna i ingenmansland Likaså för Hammarby, Di Blåe, Järnkaminerna och Halmstad.
Peking och Gefle kommer de slåss med varandra hela serien då de båda är tillräckligt bra för att klara sig kvar men inte tillräckligt bra för att inte hamna nedflyttning striden.
Örebro och Trelleborg kommer precis att klara sig kvar medan GAIS som tydligen ska bli offensiv nu och det kommer gå åt helvete, vilket gör att det blir kvalspel där.
Att Giffarna och Ljunskile ska åka ur ser vem som helst ska åka ur.
Tänkte dra upp min tippning av Allsvenskan idag, har ju gått 1 omg men den säger mig inte så mycket.
1. Helsingborg
2. Elfsborg
3. Kalmar FF
4. AIK
5. IFK Göteborg
6. Hammarby
7. Malmö FF
8. Djurgården
9. Halmstad
10. Norrköping
11. Gefle
12. Örebro
13. Trelleborg
----------------------------------
14. GAIS
----------------------------------
15. GIF Sundsvall
16. Ljungskile
Tror Helsingborg kommer vinna alltså. De har 2 bra anfallare (även om den ena är VÄLDIGT överskattad *host*) och en mycket bra backlinje där Granqvist kommer vara den stora ledaren. Granqvist som är på lån från Wigan kommer fullkomligt dominera i år. Vet dock inte hur länge han stannar eftersom han bara bara är på lån, men stannar han hela säsongen så vinner Helsingborg, stannar bara halva så blir det jobbigt för dem, mycket jobbigt.
Elfsborg kan koncentrera sig mer på Allsvenskan i år och kommer då gå bättre.
Kalmar FF kommer få en hel annan typ av spela mot sig nu när det är tippade av många andra att vinna och frågan är om deras typ av spela klarar av det!
AIK är outsidern med argentinarna på topp som var ruskigt giftiga i slutet på förra året. Fortsätter de så och Bojan visar fina takter, ja då kan guldet hamna i Solna.
Änglarna kommer ha Champions League i tankarna och då får Allsvenskan skit för det. Så de kommer hamna i ingenmansland Likaså för Hammarby, Di Blåe, Järnkaminerna och Halmstad.
Peking och Gefle kommer de slåss med varandra hela serien då de båda är tillräckligt bra för att klara sig kvar men inte tillräckligt bra för att inte hamna nedflyttning striden.
Örebro och Trelleborg kommer precis att klara sig kvar medan GAIS som tydligen ska bli offensiv nu och det kommer gå åt helvete, vilket gör att det blir kvalspel där.
Att Giffarna och Ljunskile ska åka ur ser vem som helst ska åka ur.
29 mars 2008
Diaby, smidig som ett kylskåp !
En seg Lördag där jag för det mesta sovit, sett fotboll och pluggat historia. Inte det roligast direkt (Historia i huvudsak) men men, sånt måste göras med. Såg Bolton - Arsenal och bevittnade Diabys fullkomliga hjärnsläpp. För de som har inte sett det kan man jämföra med det Taylor gjorde på Eduardo för någon vecka sen. Där sluta det med brutet ben för Eduardo. Dagens överfall hade ett lyckligt slut, tack gode gud.
Roligaste ska se hur Arsenals manager Wenger säger om detta då han ville att Taylor skulle få livstids avstängning. Det borde betyda att Diaby inte kommer spela en match till i Arsenal dräkten. Det hoppas jag då han hör ju inte till den smidigare sortens fotbollsspelare, kolla HÄR bara.
Roligaste ska se hur Arsenals manager Wenger säger om detta då han ville att Taylor skulle få livstids avstängning. Det borde betyda att Diaby inte kommer spela en match till i Arsenal dräkten. Det hoppas jag då han hör ju inte till den smidigare sortens fotbollsspelare, kolla HÄR bara.
28 mars 2008
Godmorgon världen!
Efter 3 timmars sömn och en huvudvärk så begav sig yours truly och Gurra iväg till skolan i morses. Efter en pina som varade fram till klockan 16 så hamna man i den efterlängtade sängen. Tror jag aldrig har saknat den så mycket som idag!
Tittar just nu på Timrå - Hv71. Har kommit på en till anledning varför jag aldrig tittar på elitserie hockey annars. Domarna kan ju knappt döma! Maken till enögd domare som dömer matchen idag. Tror nästan det är Timrås materialare som åker runt där ute på isen.
Dock har jag fått reda medan matchen pågår att man får får köra upp klubban i ansiktet på den som ska tackla en. Tror jag skulle passa bra i hockey om jag hade fått reda på detta för 7-8 år sen. Jädra oflytt jag har. Skulle va skit skoj och åka runt vänta på att bli tacklad och köra upp bladet mot halsen på den som ska tackla (skriver detta mer på att visa att detta kan inte stämma, herregud är ju livsfarligt!) !
Åter till matchen, hoppas Hv71 klarar de resterande 6 boxplayen som kommer bli i 3:e perioden. För visst kommer de få så många med domaren idag?
Tittar just nu på Timrå - Hv71. Har kommit på en till anledning varför jag aldrig tittar på elitserie hockey annars. Domarna kan ju knappt döma! Maken till enögd domare som dömer matchen idag. Tror nästan det är Timrås materialare som åker runt där ute på isen.
Dock har jag fått reda medan matchen pågår att man får får köra upp klubban i ansiktet på den som ska tackla en. Tror jag skulle passa bra i hockey om jag hade fått reda på detta för 7-8 år sen. Jädra oflytt jag har. Skulle va skit skoj och åka runt vänta på att bli tacklad och köra upp bladet mot halsen på den som ska tackla (skriver detta mer på att visa att detta kan inte stämma, herregud är ju livsfarligt!) !
Åter till matchen, hoppas Hv71 klarar de resterande 6 boxplayen som kommer bli i 3:e perioden. För visst kommer de få så många med domaren idag?
27 mars 2008
It's all about give and take
Torsdagar är lika med tidig morgon för Hagge. Väl i skolan visar det sig att mina "team mates" i Lokala Nätverk B är "sjuka" så kan inte göra några labbar då direkt. Sedan någon tråklektion och lunch innan Projektarbetes tiden börjar. Får reda där på att mitt studiebidrag inte kommer komma på Måndag! Shiiiit, tänkte jag. Tur att man med lite fjäsk och ett felaktig frånvaro lyckas få tillbaka det !! Nu måste jag dock vara duktig och gå på varje lektion varje dag fram till 15 April. Lär ju funka....
Var sedan och hälsa på Thorsken och Höna på deras jobb. Inte direkt rusningstrafik till Hennings Commercebutik. Alltid lika trevligt att tjöta med Munkedals pågarna och att man fått reda på att man har rabatt på butiken gör ju inte det hela sämre !
Ser ut att bli Bogrens ikväll om inget drastiskt händer. Lär inte vara mycket folk och de folket som väl är där kommer nog bestå av lumpare. Men det ska väl inte hindra oss från att ha en trevlig stund.
Var sedan och hälsa på Thorsken och Höna på deras jobb. Inte direkt rusningstrafik till Hennings Commercebutik. Alltid lika trevligt att tjöta med Munkedals pågarna och att man fått reda på att man har rabatt på butiken gör ju inte det hela sämre !
Ser ut att bli Bogrens ikväll om inget drastiskt händer. Lär inte vara mycket folk och de folket som väl är där kommer nog bestå av lumpare. Men det ska väl inte hindra oss från att ha en trevlig stund.
24 mars 2008
Ha..ha.. ha den äran !!
Surt sa räva! Precis sett Timrå - Hv71 och måste säga att det inte var en direkt fröjd för mina ögon (som Hv71-supporter). Timrå hade väl matchen från första början (missa första perioden) men måste säga att domare Marcus Vinnerborg ger Timrå 4-2 målet (helvete heller att det var utvisning på Fredriksson) och sen var matchen kört.
Helgen var annars helt okey. Trevlig utgång i lördags och sedan fin fotboll (trots även där en rätt rubbad domare) under söndagen.
Men, men, man får hoppas att det går bättre gång vid nästa tillfälle.
Grattis gubben också på 52 års dagen. Du har blivit stor ponke nu far.
Helgen var annars helt okey. Trevlig utgång i lördags och sedan fin fotboll (trots även där en rätt rubbad domare) under söndagen.
Men, men, man får hoppas att det går bättre gång vid nästa tillfälle.
Grattis gubben också på 52 års dagen. Du har blivit stor ponke nu far.
22 mars 2008
Fördela tiden rätt?
Stressigt värre ! Har precis fixat alkohol och duschat, bilen går om 30 min och det är en drös med saker jag ska hinna innan dess. Självklart sätter jag mig här och bedriver min dyrbara tid, smart drag !
Dagen till ära är det stora middag på Lockgården för att sedan komma till..... ja vad händer sen ! Har några alternativa, förhoppningar är väl att hamna i Skövde men frågan är om det finns tid eller special offers därifrån.
Sedan att man kommer på just i detta nu att mannen i huset fyller år på Måndag och man har inte ens haft tanke till present köp. Perfekt när pengarna i slut!
Nu är det dags att bege sig iväg, glad påsk alla !
Dagen till ära är det stora middag på Lockgården för att sedan komma till..... ja vad händer sen ! Har några alternativa, förhoppningar är väl att hamna i Skövde men frågan är om det finns tid eller special offers därifrån.
Sedan att man kommer på just i detta nu att mannen i huset fyller år på Måndag och man har inte ens haft tanke till present köp. Perfekt när pengarna i slut!
Nu är det dags att bege sig iväg, glad påsk alla !
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


